Wednesday, August 8, 2012

IFTAR RAMADHAN


Alhamdulillah..Terima Kasih kepada Imam Muda Azlan Zulkarnain, Nik Muhammad Adib dan Nuri Ali sudi hadir untuk sama2 menjayakan program bersama anak2 yatim dan fakir miskin semlm di Pusat Jagaan Lambaian Kasih. dan tak lupa juga pada crew2 yg menjayakannya Nur EsaAhmad Syuhairi IdrisAzrina NonAmeerah SamsudinFara HamdanAzuwa Azahar, Saiful Hizami, Syahmi. walaupun ada sedikit kekurangan tapi kalian dah buat sebaik mungkin. 

Rasulullah saw. bersabda, “Barangsiapa meletakkan tangannya di atas kepala anak yatim dengan penuh kasih sayang, maka untuk setiap helai rambut yang disentuhnya akan memperoleh satu pahala, dan barangsiapa berbuat baik terhadap anak yatim, dia akan bersamaku di Jannah seperti dua jari ini.” Ketika mensabdakan hadits ini Rasulullah saw. berisyarat dengan jari telunjuk dan jari tengahnya. Ini menerangkan kepada kita bahwa jika kita sentiasa menyayangi dan menolong anak yatim maka nanti kita akan mendapatkan balasan berada dekat dengan Rasulullah SAW. insyaallah =)






No comments:

Post a Comment

Jika datang orang 'menghadiahkan' air mata..Allah sedang mendidikmu tentang sifat Sabar. Jangan dilihat manusia yang menjadi 'sebab'. lihat dengan mata hati yang Allah jua menjadi 'musabbabil asbab'. Jika kau disakiti dia, Dia sedang mengajarmu erti Redha.